Block 44 /rappar för mat och hus-rum!

  2011-09-01 / 20:41:24 / music /



- Jag har tänkt på en grej. Eller, har du tänk på en grej?
- aah, vadå?
- Nej men liksom, hur många, alltså hur mycket känslor det finns i en människa..
Hur mycket liksom, hur lätt en människa kan bli knäckt liksom.
- ööh, alltså vad menar du?
- ah, men bara liksom, känslorna. Jag ska berätta en sak.


det här är mina känslor, det här är mina tankar,
det här är min verklighet, som jag delar med er..

vers 1.
Jämför mitt liv med en sjukdom som är positiv
Tankar och känslor, plågar mig som HIV
Ingenting kan mäta sig med sakerna som är värst
Kanske är det gudarna som satt mig på ett test
Eller är det ödet som visade sin väg
Eller är det spontaniteten i denna värld
Eller kanske människorna själv i denna gåta
Ytan är av stål, men min själ den kan gråta
Saknar en känsla i livet om positivt
För varje dag som går, så ökar det till negativt
Om själen är död, vad finns det då att finna
Ögon med tårar som aldrig slutar rinna

ref.
det här är mina känslor, det här är mina tankar
det här är min verklighet, som jag delar med er..

vers 2.
ey, jag stänger ute kärlek, jag stänger ute hat
Jag stänger ute svek, så jag slipper allt tjat
Ska jag vara ensam, ska jag vara själv
Rösten från döden säger till mig, Välj
Jag gråter och hoppas på att himlen ska va blå
Fängslad av plågor, och himlen den blir grå
Själen bryter samman när jag söker efter svar
Jag tänker bara bakåt, inte framåt, vad finns kvar
Kalla att ja lever när det känns som en respirator
Och även fast jag gör fel, är vi alla människor
Se mig i ögonen, så ser ni en som lider
Varje slag hjärtat slår känns det som det svider
Kan man kalla det liv i en hypotetisk dimma
Diskorienterad, förvirrad så jag svimmar
Kalla mig sjuk, och mina tankar är misär
Äkta som eld, vatten, jord, vind, ja svär
Varför skulle jag sitta här och skriva massa lögn
Livet jag lever nu bevittnar ju en mardröm
Är jag säker på min kärlek, säker på min framtid
Klarar jag av att gå igenom denna strid

ref. - 3ggr
det här är mina känslor, det här är mina tankar
det här är min verklighet, som jag delar med er..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious